GG, gymat och gått?

Blev gymet imorse, kunde inte motstå chansen till att få träna på ett tomt gym. Efter gymet var jag mest trött och slötittade på Haverikommissionen på National Geographic i några timmar. Efter det blev det att åka till sandsund för att kolla in hur F hade det. Vi åt mat och fortsatte med flygplanskrasherna tills det blev dags att tvätta bilen. Fick dagens andra förfrågan om ett mtb-pass men hamnade tyvärr att tacka nej för F började bli otålig och ville ut och promenera. Så istället för mtb blev det en timmes promenad.

Imorgon tror jag nästan vi ska åka ut till Purmo och gå i skogen i nån timme. Efter det blir det förhoppningsvis löpning eller mtb.

Annonser

Bättre

Åkte ut ensam på en lugn gu1 mtb-tur imorse. Kändes mycket bättre i kroppen och snart kanske man kan börja cykla lite längre pass utan att bli helt förstörd. Idag fick det räcka med 1h, 24-25km och en mäktig snittpuls på 125. Mötte Danke på vägen och hans runda verkade nog roligare men kunde inte hänga på där eftersom jag planerat in ett pass med Jennie kl 13.

Får se hur formen känns efter passet med Jennie, har fantiserat lite om backintervaller ännu idag men får se hur det blir. 

Löpning, på kvällen?

Jajamensan, visst var vi ut och springa ikväll igen. Och som tack för det fick syrran önska en låt:

Look up in the sky, it’s a bird, it’s a plane
Nah, it’s just me, ain’t a damn thing changed

Flög fram ikväll så övriga löpare kunde säkert tro att det var ett plan som susade förbi. Första kilometern lugnt och sen höja tempot hela tiden och sista 3-4 minuterna försöka hålla upp nån form av teknik med tunga ben. 

Imorgon blir det åtminstone cykel, förhoppningsvis mtb på asfalt och i värsta fall trainer. Känns benen bra hoppas jag även på ett lugnare distanspass löpning mot kvällen.

 

Do you even?

Bild

Do you even?

Tyvärr så var gymet tomt så inga egentliga svar på min fråga som jag skrek ut…Bra musik på hög volym gjorde att dagens pass blev riktigt bra. Började med frivändningar + frontböj som uppvärmning och fortsatte sen med block1+2 och avslutade med bänk, lite curls, dips och massor av rygg/magövningar.

Nu blir det att åka via jobbet och jobb och sen eventuellt ett cykelpass om orken finns. Ska ut och löpa med syrran igen ikväll så måste spara energi till det också.

Segt men sen blev det bättre

Segt för mig vid Sportis idag och jag var den enda i vår trio som inte tränade ordentligt. Hade tänkt vila efteråt men glömde bort det så när det började närma sig kvällslöpningen var motivationen ganska svår att hitta. Det blev inte mycket lättare när jag väl kom igång med löpningen heller men så plötsligt valde ipoden denna goding:

Plötsligt var det inte så usligt att vara ute och springa och jag flög fram på små rosa moln, eller så stampade jag runt som en rosa elefant, nåt rosa var det iaf. Körde 12min hårdare och resten sakta. Närmar mig sakta målet men ännu är det en bit till min egen satta skamgräns och SULens läger där jag tänkt löpa närmar sig med stormsteg…

Nkby tur & retur

Eftersom jag hämtat hem min mtb från jobbet hade jag slut på ursäkter imorse vilket ledde till ett cykelpass i blåsten. Lyckligtvis var jag inte ensam utan hade sällskap av Danke och Ida och jag kunde söka skydd då vinden tog i 🙂 Kroppen värkte och det var ovant att cykla på min kära hardtail men ändå ganska roligt, tror nästan det får bli fler pass detta sportlov.

Grymt effektivt pass var det iaf för på vägen hem gick det så himla mycket lättare, 30+ och mycket lägre puls. Snacka om att kroppen svarar på träning.

Dagens program

Bild

Dagens program

Uselt väder imorse, dvs omotiverande motvind, ledde till en liten resa på 10 timmar varav 9h spenderades i bilen. Turligt nog färdades jag ensam för när cd-spelaren gav upp böts Watain ut mot Robbie Williams på NRJ som jag sjöng ikapp med. Min skönsång höll iaf både älgar och poliser borta.

Imorgon blir det träning, när/vad/hur/vem är ännu oklart.

Kvällslöpning

Under dagens middag föreslog syrran ett kvällspass i hamnskogen. Fastän jag var lite trötter så kunde jag ju inte vika ner mig och det blev ett pass på isiga stigar. Eftersom underlaget var som det var så tog jag det lite försiktigt och höll ett komfortabelt tempo just under 5min/km. Just nu är det skoj att träna, bara att hoppas det håller i sig. Som tack för kvällens motivation blir det en sång som syrran kunnat önska sig istället för den hemska rapen som florerat här på sistone:

Lågkadensare efter ett års vila…

BildEftersom jag inte kört lågkadensare på länge så mesade jag lite och började med 5x4min och höga 68-70 i kadens. Pulsen hölls iaf låg och fin, det är tungt att träna tungt och sånt vill vi undvika. Om inte knäna börjar bråka så vet jag iaf att det går att ta i mer nästa gång, så här såg dagens arbetsintervaller ut:

  1. 349W @155bpm
  2. 346W @154bpm
  3. 348W @155bpm
  4. 353W @157bpm
  5. 354W @159bpm

Mellan varje arbetsintervall var det 3min med lätt motstånd och högre kadens. Nu blir det att åka till sandsund för mat och sen börja planera nästa pass för dagen.