Knäproblem, ain’t nobody got time for that…

Igår var jag och tränade och när jag skulle stretcha märkte jag att vänster knä inte såg ut som höger knä. Vet inte riktigt om skadan kom från gymet eller gymnastiserandet efteråt men svullet är knät iaf. Medociner, kyla och annat smått och gott hoppas jag hjälper och om inte det nu fixar det hyfsat snabbt kan man ju alltid passa på att ta nån ny tatuering under tiden man väntar på bättre tider. Men egentligen är det nog som Sweet Brown säger:

Annonser

Mer siffror och träning

Måndag är ju som bekant gymdag så idag lyfte vi vikter. Eftersom det egentliga målet inte är att bli stor eller värst stark så har det varit glest mellan maxningarna på gymet. Men efter månader med längre serier så orkade jag inte nöta sets med 6:or idag utan pausade mellan ett set i bänken och lastade på lite mer vikt. Har kört sexor på 85kg i bänk här tidigare så tyckte att 100+ vore väl rimligt som maxning och det gick vägen utan större problem. En maxning fick räcka för annars blir det ju tungt när man ska persa nästa gång och gym handlar inte om att det ska vara tungt då man mest lyfter för skojs skull. Hade tänkt testa i frivändning, ryck och frontböj också men där var det upptaget så det får vänta tills torsdag.

Har egentligen inga viktesmässiga mål med gymandet men om man nu kom över 100kg i frivändning, stöt och ryck så vore det väl ganska skoj. Bänk och frontböj är det redan fixat i så där spelar det inte så stor roll hur det går framåt. Knäböj har jag så taskig teknik i så det borde övas mera men säkert kan man komma på nån intressant siffra där också så småningom. Mer intressant än vikter är ändå att man går framåt då det gäller den allmänna styrkan, explosiviteten och snabbheten. Roligare att mäta styrkan i diverse test och gymnastiska övningar än vikter, är man svag får man försöka kompensera med teknik istället 😉

Då man lyfter metall är det viktigt med bra musik och på sistone har det spelats bland annat låtar av dessa muntra gossar:

Siffer träning

Ganska deprimerande läsning då man kollar träningsrapporten för detta år. Men tröstar med att det är bättre än ifjol och att det kanske ändå går åt rätt väg. Förklaringar och undanflykter är även de otaliga, nu har det ju blivit mer styrketräning och då måste man ju återhämta sig mer 😉

träning

En tidig, snörik och hyfsat kall vinter fixar ju även till träningsmängden. Nu spelar ju inte timmarna så stor roll heller eftersom jag kör kvalitet över kvantitet men nog kunde man säkert klämt in 100h till kvalitet.

På tal om kvalitet, nästa veckas lördag ordnas det ljuvlig redskapsgymnastik. Ta kontakt här via, FB eller hederlig gammalmodig telefon/sms om ni vill delta.

Grundträningen startad, krossa eller krossas typ

Idag började vi träna. Det var tungt. Efter löpning + gym blev det övermäktigt med att ens äta och jag somnade direkt efter intagandet av mat. Nu är jag dock lite piggare och ska jobba en stund och sen blir det att vila igen. Gymet de senaste veckorna/månaderna har gått helt ok och själv startar jag typ +15-20kg från tidigare höstar. Nu är det 6 veckor med grundträning dvs hyfsat långa serier, många sets, småhopp och lätta kast som gäller och sen efter det går vi över till en styrkeperiod. För att fira den nya träningsperioden blev det lite ny musik på gymet som t.ex lite svensk rap från Jokkmokk, låter väl bra?