vid liv och nån slags positiv utveckling

Den sista tiden har det tränats, kanske inte lika bra som tidigare men ändå får det väl godkänt. Har sprungit en del, gymat mera och även haft massor med jobbet, friidrotten och nån tatuering som tagit tid. Efter att ha kört 3 veckor med 10:or på gymet så har vi nu kört två veckor med 8:or och denna vecka är det återtämtande 8:or + test. I måndags testades det frivändningar och det gick riktigt lätt till en viss punkt och jag persade med 10kg. Tror nästan jag hade kunnat persa 15kg om jag inte blivit lite väl stor på mig och försökt gå direkt på +20kg och slösat ork på det för när jag väl sänkte vikten lite fanns det inte ork nog kvar.

Idag testades frontböj och även de gick helt ok. Jennie hade kommit lite tidigare till gymet än mig så hon var färdigt uppvärmd så min uppvärmning blev lite stressad, körde några reps på 80-100 och sen började vi testa. Persade med 5kg först och det kändes riktigt lätt och bra och då kom ju igen frågan om man skulle höja med 5 eller 10kg? Trög som jag är höjde jag med 10 och körde 3-4 försök före jag fick ge mig och sänka med 5kg. Det gick hursomhaver så får väl vara nöjd.

Har exakt 0 mål med nån cykling, löpning eller nåt annat för tillfället så kommer kanske nöta lite mera på gymet. Var på hälsokoll för två veckor sedan och då konstaterades bf% vara 12% vilket nu är 3-4% högre än före semestern så finns lite att jobba med där. På samma gång tycker jag att allt är hyfsat svagt och man ser klen ut på gymet så dilemmat deff/bulk är återigen aktuellt. Skulle ju vara skoj om man kom till 150kg i frontböj och dit är det inte så värst långt kvar och kunde man nu frivända en bit över 125kg vore jag även hyfsat nöjd. Knäböj har vi inte kört på länge och där suger min teknik lite men 200kg kunde man väl alltid sikta på. Att ta 100kg i ryck vore inte heller helt fel men då krävs det nog någon som kan hjälpa med tekniken, tror jag blir tvungen att böja på knäna om 100kg ska upp och inte köra med min ”rak-som-en-stolpe-teknik”.

Summa sumarum, det går framåt om än sakta och utan sikte.

Kommentera

